تلویزیون شهری در بندرها

تلویزیون شهری در بندرها

فهرست مطالب

نقش تلویزیون شهری در بندرها

آیا نصب تلویزیون شهری در بندرها ضرورت دارد؟
برای اینکه بفهمیم نمایشگرهای شهری چه اهمیت و مزایایی دارد با من همراه باشید تا با هم پاسخ سوالات خود را در ادامه این محتوا دریافت کنیم!

در ابتدا لازم است بگویم بندر جایی است که در آنجا کشتی ها پهلو می گیرند تا بار خود را تخلیه یا بارگیری انجام دهند.

در هر کشور بنادر نقش بسیار پررنگی در اقتصاد و تجارت آن کشور دارند زیرا حجم بالایی از کالاها در بندرها وارد و خارج می شوند. بنادر به عنوان یک پل ارتباطی راه های حمل و نقل دریایی کشورها را به یکدیگر متصل می کنند.
کشور ایران نیز دارای بندرهای مختلفی است که نقش پررنگی در رشد و پیشرفت اقتصادی دارد که به رشد اقتصادی و تجاری کشور کمک قابل توجهی می کند.

مزایای تلویزیون شهری در بندرها

بندرها جز مهمترین مناطق هر کشور هستند و کشتی ها، شناورها و قایق های زیادی در طول سال در بنادر تردد دارند. بندرها همیشه محل عبور و مرور تاجران و بازرگانان کشورهای مختلف بوده اند.
وجود نمایشگرها در بنادر فواید و مزیت های فراوانی دارد مانند تبلیغات تجاری، گسترش گردشگری، حمایت از تجارت منطقه ای و محلی و.. است که در زیر به طور کامل آن ها را شرح می دهیم:

مزایای تلویزیون شهری در بندرها

تبلیغات تجاری

نمایشگر شهری ابزار بسیار قوی و قدرتمند برای نمایش تبلیغات تجاری است. با توجه به اندازه بزرگ این صفحه نمایش ها، به راحتی توجه رهگذران را به خود جلب می کنند.

صاحبان کسب و کارها می توانند با بهره گیری از این فناوری؛ تیزرهای تبلیغاتی خود را به راحتی به جامعه هدف خود نشان دهند و کالاها و خدمات خود را معرفی کنند. این امر منجر به افزایش بیننده ها، جذب مشتریان جدید و در نتیجه فروش و سودآوری بیشتر برای صاحبان کسب و کارها شود.

با توجه به اینکه در بندرها همواره تعداد زیادی از تاجران و بازرگانان زیادی از اقصی نقاط دنیا رفت و آمد دارند، پخش تبلیغات توسط تلویزیون شهری در بندرها؛ یک فرصت طلایی و فوق العاده برای کسب و کارها ایجاد می کند تا بتوانند کالا و محصولات خود را به کشورهای خارجی نیز معرفی کنند.

گسترش گردشگری

تلویزیون های شهری نصب شده در بنادر می توانند با نمایش جاذبه های گردشگری، توریستی، تورها، اطلاعات محلی و … می توانند اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار گردشگران قرار دهند. بدین صورت می توان گردشگران را با آداب و رسوم مردم بومی آشنا کرد و همچنین مقصد مورد نظر را به خوبی معرفی کرد.
این کار باعث می شود گردشگران بیشتری جذب شود که موجب رشد بیشتر صنعت گردشگری و توریسم کشور شود.

حمایت از تجارت منطقه ای و محلی

استفاده از نمایشگرها باعث رونق هرچه بیشتر تجارت محلی و گسترش اقتصاد محلی می شود زیرا با پخش برنامه های خبری محلی، افراد بیشتری با تجارت محلی و کسب و کارهای کوچک و بزرگ آشنا شوند و مشتریان بیشتری جذب کنند.
تبلیغاتی که به نمایش گذاشته می شوند می تواند شامل تبلیغ نمایشگاه ها و فروشگاه های محلی، معرفی محصولات محلی و صنایع دستی منطقه باشد.
با رشد کسب و کارهای خرد و کلان تجارت منطقه ای پیشرفت می کند و چرخ اقتصاد به گردش در می آید.

ارائه اطلاعات مفید و مورد نیاز

تلویزیون های ال ای دی یک وسیله ی بسیار مناسب برای اطلاع رسانی به مراجعه کنندگان به بنادر می باشد. این نمایشگرها در فضای عمومی بندرها نصب می شود.
با استفاده از آن ها می توان زمان ورود و خروج کشتی ها، برنامه ها و خدمات بندر، هشدارهای امنیتی، قوانین و مقررات بندر و سایر اطلاعات مهم را در اختیار مراجعه کنندگان قرار داد.

افزایش امنیت

تلویزیون شهری می تواند در افزایش امنیت بنادر بسیار تاثیرگذار باشد. با استفاده از این تکنولوژی می توان هشدارها، اطلاعات امنیتی، راهنمایی های مورد نیاز و اطلاعات مربوط به امور امنیتی و ایمنی را به اطلاع افراد حاضر در بنادر رساند.
به وسیله ی این نمایشگرهای بزرگ، ارتباط بین مدیریت بندر و بازدید کنندگان افزایش می یابد و امر ارتباط و ارائه اطلاعات را در محیط بنادر تقویت می کند.

ارتقا تعامل شهروندان با مسئولین بندرها

به وسیله ی تلویزیون شهری می توان راه های ارتباطی بین شهروندان و مسئولین بندر و طریقه ی برقراری ارتباط را، به مردم اطلاع داد.
با کمک این راه های ارتباطی افراد می توانند پیشنهادات، انتقادات، شکایات و نقاط ضعف و قدرت بندر و نحوه ی مدیریت آن را به گوش مسئولان مربوطه برسانند. در نتیجه باعث بهبود عملکرد مدیریت و رفع نواقص موجود می شود.

انوع تلویزیون شهری مناسب بندر

اهمیت وجود تلویزیون شهری در بنادر

با توجه به میزان بالای تردد و رفت و آمد زیاد در بندر، وجود یک وسیله ی ارتباطی همگانی اهمیت بسیار بالایی دارد. محتواهای گوناگونی مانند اخبار، رویدادهای زنده، تبلیغات و … با کمک نمایشگر شهری به مخاطبان نمایش داده می شود.
افراد می توانند از شرایط جوی و آب و هوایی مقصد مورد نظر خود اطلاع پیدا کنند. با ارائه اطلاعات مورد نیاز به افراد، موجب جلوگیری از سردرگمی مراجعه کنندگان و حاضرین در بندرها می شود و همچنین موجب میشود مسئولین بندر مدیریت بهتری بر امور داشته باشند.

انوع تلویزیون شهری مناسب بندر

در مناطقی که بنادر وجود دارند به دلیل وجود دریاها معمولا شرجی وجود دارد یا هوا بسیار گرم است. تلویزیون های شهری که مخصوص فضای باز هستند در مقابل نوسانات دمایی و نفوذ گرد و غبار و همچنین ورود آب به داخل آن ها بسیار مقاوم هستند و افزایش و کاهش نور خورشید در شب و روز هیچ تاثیر منفی بر وضوح و کیفیت دید تصاویر آن ها ندارد.
چون معمولا در محیط عمومی بندرها، نمایشگر نصب می شود پس بهترین گزینه صفحه نمایش های مخصوص محیط روباز بسیار گزینه ی مناسبی است.

محل قرارگیری صفحه نمایش در بنادر

در بندر می توان نمایشگر را در جاهای مختلف نصب کرد از جمله:

• میدان اصلی بندر: قرارگیری تلویزیون در میدان اصلی بندر یکی از بهترین مکان ها برای نصب است به دلیل رفت و آمد تعدادی از مردم در این نقطه

• ساحل بندر: برای دسترسی به مردم محلی و مسافران و گردشگران ساحل بندر مکان بسیار مناسبی است.

• پارکینگ بندر: به دلیل وجود رانندگان و مسافران در پارکینگ، یکی از نقاط خوب برای قرار دادن نمایشگر ال ای دی است.

• مراکز خرید بنادر: در مراکز خرید می توان اطلاعات و تبلیغات را به خریداران و گردشگران نمایش داد و همچنین مراکز تفریحی و توریستی را نمایش داد.

نکته قابل ذکر در محل قرارگیری تلویزیون شهری در بندرها این است که این محل باید به گونه ای باشد که مردم به راحتی به آن دید داشته باشند و مانعی برای دید وجود نداشته باشد.

ابعاد و نوع نمایشگر شهری در بندرها

اندازه و نوع تلویزیون شهری قابل استفاده در بنادربستگی به مکان قرار گیری و نصب آن دارد. اگر نمایشگر قرار است در محیط بیرونی استفاده شود باید از تلویزیون شهری مخصوص فضای بسته ( indoor ) در ابعاد متناسب با محل قرار گیری استفاده شود.

چنانچه بخواهیم صفحه نمایش در محیط بیرونی قرار بگیرد می بایست از تلویزیون شهری مخصوص فضای باز ( outdoor ) در اندازه بزرگ استفاده کرد.

برای انتخاب ابعاد مناسب لازم است عوامل مختلفی مانند اندازه بندر، هدف از نصب نمایشگر شهری و تعداد جمعیتی که در آنجا عبور و مرور دارند، در نظر گرفته شود.
در کل اندازه تلویزیون در بندر می تواند از چند متر تا چند ده متر باشد.

خرید تلویزیون شهری مناسب بنادر

در هنگام خرید لازم است که به نکات بسیاری از جمله اندازه، نوع نمایشگر، وضوح تصویر، مقاومت در برابر آب و هوای مختلف، قیمت و خدمات پس از فروش توجه کرد تا بتوان انتخاب درستی انجام داد. زیرا تلویزیون های شهری دارای انواع مختلف در ابعاد و اندازه ی گوناگون با ویژگی های مخصوص به خود هستند.
نکته مهم و قابل توجهی که وجود دارد این است که قبل از خرید باید تحقیقات کافی انجام شود وچند مدل و برند مختلف را باهم مقایسه کرد تا بهترین گزینه برای بندر انتخاب شود.
برای خرید این فناوری جدید و پیشرفته بهتر است که خرید خود را از شرکت های مطمئن و معتبر انجام دهید و از مشاوره آنان در زمان خرید بهره ببرید.

جمع‌بندی

با در نظر گرفتن اهمیت بسیار بالای بندرها و نقش بسیار پررنگ آن ها در رشد تجاری و اقتصادی هر کشور، باید بنادر محلی باشند برای معرفی و نمایش کالاها و خدمات موجود در هر کشور به تجار و بازرگانانی که به بندرها رفت و آمد دارند.
بهترین ابزار موجود برای جلب توجه و معرفی برندها و محصولات تلویزیون های شهری نصب شده در بنادر هستند. تاثیر بسیار نمایشگرها در زمینه ارتباط با بازدیدکنندگان و ایجاد زمینه رشد و پیشرفت امری انکار ناشدنی است.
توصیه ما به صاحبان کسب و کارهایی که قصد بازاریابی خارج از کشور و صادرات کالاهای خود را دارند، این است که فرصت طلایی استفاده از نمایشگرهای شهری بندرها را از دست ندهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من