تلویزیون شهری در البرز

تلویزیون شهری در البرز

فهرست مطالب

دانستنی های تلویزیون شهری در البرز

اگر گذرتان به میدان حافظ و میدان جمهوری و چهار راه گلزار در کرج افتاده باشد احتمالا شاهد تلویزیون های بزرگی که در آنجا نصب شده اند و تبلیغات پخش میکنن بوده اید.این تلویزیون ها به عنوان تلویزیونهای شهری شناخته می‌شوند.

تلویزیون شهری چیست؟

تلویزیون شهری به نمایشگرهای بزرگی گفته می‌شود که در میدان ها و چهار راه ها شلوغ و پارک ها و معابر نصب می شوند. تلویزیون های شهری انواع مختلفی دارند. بعضی از تلویزیون های شهری برای فضای بیرون ساخته شده است که به آنها (outdoor) گفته می‌شود و تکنولوژی این نوع تلویزیون به نحوی ساخته شده است که در برابر شرایط جوی مثل نور مستقیم آفتاب یا باران و باد مقاوم هستند.

نوع دیگر تلویزیون های شهری برای فضاهای داخلی ساخته شده اند و به آنها (indoor) گفته می‌شود که برای سالن های کنفرانس و تالارها و دانشگاه ها و سوپر مارکت ها و … قابل استفاده است.

این تلویزیون های بزرگ نوعی بیلبورد تبلیغاتی هستند که از کنار یکدیگر قرار گرفتن کابینت هایی با ابعاد یک متر در متر، تشکیل شده است. هدف اصلی سازنده تلویزیون های شهری از تولید آن پخش تبلیغات ویدیویی در با بالاترین کیفیت در سطح شهر بوده است.

در تلویزیون شهری هر کابینت به طور کاملا مستقل از کابینتهای دیگر می باشد. وقتی که کابینت ها بر روی هم متصل می شوند به صورت هماهنگ با یکدیگر عمل میکنند. هر کابینت از تعداد زیادی ماژول تشکیل شده است. در هر ماژول با توجه به نوع آن،تعدادی LED یا SMD قرار گرفته است. ولتاژ لازم جهت کارکرد صحیح ماژول ها،توسط چند منبع تغذیه تامین می شود.

اهمیت تلویزیون شهری برای تبلیغات در استان البرز و شهر کرج

دلیل اهمیت تلویزیون شهری برای تبلیغات در استان البرز و شهر کرج

از تلویزیون های شهری در محیط های پر رفت و آمد و شلوغ مانند میدان ها و تقاطع ها و .. استفاده می‌شود چون رفت و آمد مردم در این محیط ها بیشتر است تبلیغاتی که از طریق این نمایشگرها پخش می‌شود شانس بیشتری برای دیده شدن دارند و در نتیجه بیشتر روی مخاطب اثر می گذارند. کسب و کارهای بزرگ سعی می‌کنند تا به روش‌های گوناگون برند یا محصولات خود را در معرض دید مخاطبان خود بگذارند.

استان البرز و شهر کرج چون موقعیت جغرافیایی خاصی دارد که از یک طرف با شهرهای شمالی و از طرفی نزدیک به تهران است و همچنین و وجود شهرک های صنعتی و موقعیت اقتصادی آن باعث شده است که افراد زیادی از شهرهای مختلف ایران به این استان مهاجرت کنند. از آن گذشته، جمعیت این شهر در مقایسه با شهرهای دیگر ایران بسیار جوان تر هستند.

همین موقعیت ویژه ی استان البرز و شهر کرج باعث می شود که تازه های تکنولوژی در این استان علاقه مندان بیشتری داشته باشد.

همان طور که قبلاً هم در این متن ذکر شد یکی از اهداف تلویزیون‌های شهری، پخش تبلیغات و به نمایش گذاشتن آن برای تعداد بیشتری از مردم و جلب نظر آن ها است و برای همین از این نمایشگرها بیشتر در مکان هایی که تردد و عبور و مرور در آن زیاد باشد استفاده می شود. اندازه نمایشگر این تلویزیون‌ها خیلی بزرگ است و به راحتی توجه رهگذران را به خود جلب می‌کند. به همین دلیل روشی بسیار موثر برای تبلیغ کردن است. کیفیت تصویر، وضوح تصاویر و متنها، شدت بالای نور و… از جمله عواملی هستند که تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت تصاویر پخش شده در تلویزیون‌های شهری دارند و در تاثیرگذاری تبلیغات آنها نیز موثر است.

البته علاوه بر کیفیت تصویر این تلویزیون ها، محل نصب شدن و قرار گیری آنها نیز اهمیت زیادی دارد. چنانچه مکان قرارگیری آن با نوع تبلیغاتی که از آن پخش می‌شوند هماهنگ باشد، محتوای این تبلیغات بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. علاوه بر اینها پویا بودن و مکررا به روز رسانی شدن این تبلیغات نیز اهمیت بالایی دارد. اگر تبلیغات به طور مکرر به روز رسانی نشوند، مخاطب از تماشای تبلیغ تکراری خسته می‌شود و بازدهی این تبلیغات پائین می‌آید.

در نهایت تلویزیون های شهری با ویژگی های مثبت خود و مزیت هایی که دارد، تبلیغات را برای بخش زیادی از مردم نمایش میدهد و در نتیجه آن طیف گسترده‌ای از مردم جامعه آن محصول را می‌شناسند که بازار بزرگ و مناسبی برای آن محصول به وجود می‌آید.

یک تلویزیون شهری دیگر در استان البرز وجود دارد که در ابتدای جاده محمد شهر نصب شده است که جهت نمایش اطلاعات مختلف هواشناسی در استان البرز راه اندازی شده است. این تلویزیون شهری قابلیت این را دارد که اطلاعات کامل پیش بینی های هواشناسی طی بیست و چهار ساعت در استان البرز و سایر استانها را ارائه کند.

خرید و اجاره تلویزیون شهری درالبرز

خریدن یا اجاره کردن تلویزیون های شهری همواره دغدغه ای برای صاحبان کسب و کارها بوده است. افرادی که در این زمینه فعالیت دارند تلاش می‌کنند خواسته ها و انتظارات مشتریان خود را برآورده کنند. یک نمونه از تلاش های انجام شده در این زمینه، وارد کردن قطعه های باکیفیت بالا است که می‌توانند طبق استانداردهای بین المللی در ساعت های طولانی کار می‌کنند.

قابلیت های تلویزیون شهری در استان البرز

تاثیر نصب تلویزیون های شهری بر مشارکت اجتماعی مردم

تلویزیونهای شهری نقش بسیار مهمی در شرکت کردن مردم و مشارکت کردن آنها در رویدادهای اجتماعی است. اطلاعیه‌ها، رویدادها و اخبار محلی از طریق این تلویزیون ها به گوش مردم می‌رسند و اطلاعات مفیدی به اطلاع مردم می رسند. این موضوع موجب میشود که مردم درباره موضوعات مختلف اطلاعات به دست آورند و مشارکت آنها در فعالیتهای اجتماعی نیز افزایش م‌ییابد.

اطلاع رسانی با استفاده از تلویزیونهای شهری

این نمایشگرها می‌توانند به عنوان یک کانال خبر رسانی عمل کنند. با مطلع کردن مردم از رویدادهای اجتماعی، آنها می‌توانند حضور فعالی در این رویدادها داشته باشند و حتی به شرکت کردن در آنها علاقه مند شوند.

مراحل نصب و راه اندازی تلویزیون شهری

نصب و راه اندازی تلویزیون های شهری به سادگی نصب و راه اندازی تلویزیون های خانگی نیست و مراحلی دارد که عبارتند از:

انتخاب محل نصب تلویزیون

انتخاب محل نصب تلویزیون همواره جزو مسائل چالش برانگیز بوده است. مکانی که برای نصب تلویزیون شهری در نظر گرفته می‌شود باید جایی باشد که از تمامی خیابان های اطراف خود دید داشته و به راحتی بتوان صفحه نمایش آن را از خیابان های اطراف تماشا کرد. البته قبل از نصب کردن آن در معابر و خیابان باید از شهرداری مجوز بگیرید.

اجرای فونداسیون

با توجه به اندازه صفحه نمایش تلویزیون شهری و پایه های آن باید فونداسیونی متناسب برای آن آماده کرد. توان صفحه های ستون برای نگهداشتن پایه های تلویزیون اهمیت بالایی دارد.

قابلیت های تلویزیون شهری در استان البرز

ضعف ابزارهای تبلیغاتی که تکنولوژی غیر قابل ارتقاء دارند و هزینه های بالای تعویض در مناسبت های گوناگون، یکی از دلایل مهم برتری نسل جدید تکنولوژی ها مانند تلویزیون های شهری است. ابزارهای تبلیغاتی مانند تابلوهای بنر، تابلوهای فلکسی، تابلوهای LED ثابت و تابلو نئون همگی یکبار مصرف هستند و قابلیت ساخت و طراحی مجدد را ندارند. در سال های اخیر سطح تبیلغات شهری بسیار با گذشته فاصله گرفته است.

همچنین تاثیرات بسیار پایین ابزارهای تبلیغاتی قدیمی در نگاه عابران، نسبت به نمایشگرهای شهری از جمله دلایل ضعف آنها بوده است.

قابلیت هایی که باعث برتری تلویزیون های شهری نسبت به سایر ابزار تبلیغاتی می شوند، عبارتند از؛

  •  اجرای تمامی فرمت های صوتی و تصویری.
  • انعطاف پذیری و راه اندازی حتی به صورت منحنی و سه بعدی.
  •  ضدضربه و ضدآب، مقاوم در برابر نفوذ گرد و غبار و شرایط بد جوی.
  •  طول عمر بسیار بالای قطعات و لوازم مصرفی.
  •  قابلیت طراحی و راه اندازی تبلیغات نرم افزاری به صورت نامحدود.
  • خروجی صدای استریو و اضافه شدن سیستم های صوتی قدرتمند.
  •  زاویه دید و وضوح بسیار بالا از فاصله نزدیک و دور با پرتاب نور بسیار بالا.
  • دامنه کنترلی و ارتباطی گسترده بین اپراتور و نمایشگر شهری.
  • استفاده آسان در شبکه های درون سازمانی.
  •  اتصال همراه با امنیت بسیار بالا، از راه دور بر بستر شبکه های وایرلس و رادیویی.
  •  قابلیت کنترل بین شهری و بین استانی در هر نقطه با سیستم های کلود.
  •  ارتباط آفلاین و آنلاین

این مزایا در هیچ یک از ابزارهای تبلیغاتی دیگر وجود ندارند. همین امر دلیل خوبی بر قدرت غیرقابل مقایسه این محصول با سایر محصولات هم رده خود است و موجب شده که از رقیبان خود پیشی بگیرد.
یکی از دغدغه های مهم کسانی که می خواهند تلویزیون شهری بخرند و یا اجاره کنند هزینه و قیمتی است که باید بابت آن بپردازند. در ادامه به عواملی می پردازیم که در قیمت تلویزیون های شهری نقش دارند.

ابعاد تلویزیون شهری

ابعاد و اندازه روی قیمت تمام شده تاثیر مستقیم دارد. هر چه ابعاد تلویزیون شهری بزرگتر باشد، باید پایه و ستون قویتری برای نگهداری آن داشته باشیم. بالطبع ستون های قوی باید بر روی فونداسیون مناسبی نیز نصب شوند. با بزرگتر شدن صفحه نمایش، ماژول های استفاده شده و همچنین تعداد پاورها افزایش پیدا خواهند کرد. در نهایت با تغییر ابعاد تلویزیون، هزینه تمام شده افزایش پیدا می‌کند.

خنک کننده

یک تلویزیون بصورت طبیعی گرمای زیادی را از طریق منبع تغذیه خود ایجاد می‌کند. باید از ابتدای طراحی، به فکر خنکسازی و نصب فن یا کولر بر روی پایه تلویزیون باشیم. هرچقدر دستگاه شما درجه حرارت کمتری داشته باشد، عمر بالاتر و همچنین ایمنی بیشتری خواهد داشت. باید به این نکته هم توجه داشت که در مناطق گرمسیر باید از یک کولر گازی قوی برای خنک کردن قطعات استفاده کرد.

زیبا سازی پایه نصب

نصب تلویزیون‌های شهری در چهارراه های شلوغ و پر رفت و آمد انجام می‌شود. بنابراین اهمیت دارد که، قطعاتی که تلویزیون روی آن نصب می‌شود، زیبا و شکیل باشند. هزینه کامپوزیتی که برای پایه و بدنه تلویزیون صرف می‌شود را حتما در برآورد قیمت نهایی خود لحاظ کنید.

جنس و برند قطعات

قطعات مورد استفاده ( نوع و جنس کابینتها و پوشش بدنه، نوع و کیفیت ماژول، پاور، کارت کنترلر یا مین برد، ویدیو و…) می‌تواند بر روی قیمت تمام شده تاثیر بگذارد.

امنیت تلویزیون شهری

حفاظت نرم افزاری و سخت افزاری تلویزیون اهمیت زیادی دارد. برای اینکه سارقین یا هکرها نتوانند به تلویزیون و تجهیزات آن دسترسی پیدا کنند باید تجهیزات ایمنی بر روی آن نصب شود. همچنین برای محافظت از جان اپراتوری که کار تعمیر و نگهداری تلویزیون را برعهده می‌گیرد نیز باید پلکان مطمئن و نرده های حفاظتی نصب نمود.

هنگام خرید تلویزیون شهری باید علاوه بر قیمت به تجربه و توانایی و خدمات پس از فروش شرکت مجری نیز توجه داشت. نمایشگرهای شهری یک محصول با عمر طولانی هستند و سالیان سال مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من