مهم ترین موارد استفاده از تلویزیون شهری

موارد استفاده از تلویزیون شهری

فهرست مطالب

موارد استفاده از تلویزیون شهری

به نظر شما در چه مواردی می توان از تلویزیون شهری استفاده کرد؟
برای دانستن این که یک نمایشگر شهری دقیقا چه استفاده هایی دارد با من همراه باشید تا به درستی پاسخ سوال خود را در ادامه مطلب دریافت کنید.

با توجه به گسترش روزافزون تعداد تلویزیون‌های دیجیتال در نقاط مختلف شهرها، این سوال ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر می‌کند که کاربرد این نمایشگرهای خیلی بزرگ چیست! در واقع این فناوری جدید دارای کاربردها و موارد استفاده متعددی است که در زیر به شرح آن ها می پردازیم.

تلویزیون شهری چیست؟

منظور از تلویزیون شهری نمایشگرهای بسیار بزرگی هستند که در نقاط مختلف شهرها به چشم می‌خورند. این صفحه نمایش‌ها در انواع و ابعاد و اندازه‌های مختلف وجود دارند. این نمایشگرها در واقع از در کنار هم قرار گرفتن تعداد زیادی از ال ای دی‌های کوچک درست شده اند که نمایش تصاویر فول کالر، بسیار با کیفیت و حتی سه بعدی ( 3D ) را امکان‌پذیر کرده‌اند.

تبلیغات با تلویزیون شهری از موارد استفاده از تلویزیون شهری

از عمده موارد استفاده از نمایشگرهای شهری، نمایش تبلیغات تجاری و معرفی محصولات و خدمات است. نمایش تبلیغات در این صفحه نمایش‌های دیجیتال، بسیار موثر و تاثیرگذار است که به وسیله آن می‌توان به راحتی برند خود را در ذهن مخاطب ماندگار کرد.

تبلیغات در صفحه نمایش‌های بزرگ بسیار به صرفه‌تر از تبلیغات با روش‌های قدیمی است. در قدیم کسب و کارها باید با استفاده از رادیو تلویزیون بیلبوردهای تبلیغاتی و غیره محصول خود را به مخاطبین معرفی می‌کردند که استفاده از این ابزارهای تبلیغاتی هزینه‌های بسیار گزافی برای صاحبان کسب و کارها داشت.

در حالی که امروزه نمایش محصولات در نمایشگرهای شهری هزینه تبلیغات برای کسب و کارها را به شدت پایین آورده است و بستری بسیار مناسب برای افزایش فروش و برندسازی را فراهم آورده است.

از مزایای تلویزیون شهری در امر تبلیغات:

• دسترسی به مخاطبان بیشتر
• افزایش آگاهی از برند
• تاثیرگذاری بیشتر
• دسترسی به مخاطبان هدف
• افزایش میزان فروش

نقش نمایشگر شهری در اطلاع رسانی

نقش نمایشگر شهری در اطلاع رسانی

به دلیل اینکه تلویزیون‌های دیجیتال در مکان‌های پرتردد از جمله خیابان‌ها و میادین اصلی شهر، فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، ورزشگاه‌ها، پاساژهای بزرگ و شلوغ نصب می‌شوند؛ استفاده از آنها برای اطلاع رسانی عمومی می تواند بسیار مفید واقع شود.

از ویژگی‌های تلویزیون شهری در زمینه اطلاع رسانی، می‌توان اطلاع رسانی به موقع و امکان پخش آنلاین در سطح گسترده را نام برد.

اطلاع رسانی در مورد خدمات: تلویزیون شهری می‌تواند برای اطلاع رسانی به مردم در مورد خدمات مراکز مختلف مثل خدمات بهداشتی، خدمات حمل و نقل، خدمات مالی و دولتی کمک کند. برای مثال در یک ترمینال ساعات حرکت و ورود اتوبوس‌ها را در اختیار مسافران قرار می دهد.

نمایش نقشه ها و راهنماها: با نمایش نقشه‌ها و راهنمای مسیرها در نمایشگر می‌توان در مسیریابی و پیدا کردن مکان های مختلف به مسافران و گردشگران کمک کرد.

 

سرگرمی و تفریح با تلویزیون شهری

در پارک‌ها و بوستان‌ها و مراکز تفریحی با نمایش برنامه‌های شاد و سرگرم کننده، می‌توان لحظات شاد و مفرحی برای افراد حاضر در آن مکان ایجاد کرد.

همچنین نمایشگرهای ال ای دی در مکان‌های عمومی و مراکزی که در آن مردم در حال انتظار هستند در زمینه سرگرم کردن افراد بسیار تاثیرگذار است. چون می‌توان با پخش برنامه‌های تلویزیونی، فیلم، موزیک و … زمینه سرگرم شدن مردم را فراهم آورد و انتظار کشیدن را برای مردم قابل تحمل‌تر کرد.

تلویزیون شهری و آموزش عمومی

با توجه به فراگیر شدن صفحه نمایش‌ها در مراکز مختلف، در بحث آموزش عمومی نمایشگرهای شهری نقش پررنگی دارند. از جمله روش‌های آموزش عمومی با تلویزیون شهری را در زیر بیان می‌کنیم:

آموزش بهداشت و سلامت همگانی

تلویزیون شهری می‌تواند در زمینه آموزش عموم مردم و افزایش آگاهی آنان در امر بهداشت و سلامت بسیار کمک کننده باشد. مانند آموزش در مورد: تغذیه، بیماری‌ها و روش‌های پیشگیری از آن ها، اهمیت و تاثیر ورزش بر سلامت را نام برد. در زمان شیوع بیماری کرونا صفحه نمایش‌های شهری در زمینه آموزش، پیشگیری و درمان مردم بسیار سودمند واقع شدند.

آموزش در مورد حوادث و بلایا

با استفاده از صفحه نمایش‌های دیجیتال می توان آموزش‌های بسیار مفیدی را در مورد زلزله، سیل، آتش سوزی و حوادث طبیعی به مردم آموزش داد تا در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی از خود محافظت کرده و آسیب کمتری ببینند.

آموزش نگهداری از محیط زیست

با استفاده از این تکنولوژی می‌توان اهمیت محیط زیست و طریقه حفظ و نگهداری آن را به صورت همگانی به عموم مردم آموزش داد تا همگان در حفظ و نگهداری محیط زیست تمام تلاش خود را انجام دهند.
از جمله این آموزش‌ها، آموزش کاهش مصرف انرژی، روش‌های بازیافت و حفاظت از منابع طبیعی را می‌توان نام برد.

ایجاد امنیت با تلویزیون شهری

1- نمایش دوربین‌های مداربسته:

نمایش تصاویر مربوط به دوربین‌های مداربسته توسط صفحه نمایش‌های نصب شده در فضاهای عمومی مانند ترمینال ها، ایستگاه ها، مراکز دولتی و … در ایجاد حفظ امنیت عمومی و پیشگیری از جرائم بسیار پرکاربرد و مفید است. نمایش تصاویر دوربین های مداربسته به ایجاد حس امنیت و آرامش در بین افراد حاظر در آن مکان کمک می‌کند

2- پخش آگهی‌های امنیتی:

با استفاده از تلویزیون شهری امکان پخش آگهی‌های امنیتی مانند آگهی‌های مربوط به خدمات امنیتی، آموزش در مورد ایمنی و امنیت و همچنین اطلاعات مربوط به خدمات اضطراری میسر می شود.

3- پخش اطلاعات مربوط به جرائم:

با نمایش اطلاعات مربوط به جرائم مانند آمار جرم ها، روش‌های پیشگیری و اطلاعات مربوط به افزایش خدمت رسانی پلیس، کمک کرد.

پخش زنده در تلویزیون شهری

یکی از روش‌های نمایش محتوای زنده و به روز در مکان‌های عمومی برای همه افراد حاضر در محل، استفاده از نمایشگرهای LED بزرگ است که همه بتوانند به راحتی تصاویر را ببینند.
یکی از برنامه‌های زنده پرطرفدار و هیجان انگیز که مردم دوست دارند در مکان‌های عمومی به صورت دسته جمعی آن را تماشا کنند مسابقات زنده فوتبال است. به راحتی با تلویزیون شهری می‌توان تعداد زیادی از هواداران را به تماشای این مسابقات پرهیجان دعوت کرد.

نتیجه گیری

در عصر دیجیتال تمام امکانات و فناوری‌ها روز به روز در حال پیشرفت و حرکت به سوی دیجیتالی شدن هستند.
بیلبوردهای قدیمی جای خود را به بیلبوردهای دیجیتال داده‌اند و خدمات متعددی را به عموم مردم ارائه می‌دهند.
تلویزیون‌های شهری تبدیل به عضو تاثیرگذاری در زمینه تبلیغات، اطلاع رسانی، سرگرمی و آموزش شده‌اند که نباید از موارد متعدد استفاده ی آن ها چشم پوشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من