مناسب ترین هزینه نصب تلویزیون شهری

هزینه نصب تلویزیون شهری

فهرست مطالب

هزینه نصب تلویزیون شهری

هزینه نصب تلویزیون شهری چقدر است؟ این سوالی است که در ذهن بسیاری از کسانی که قصد خرید نمایشگر شهری را دارند وجود دارد. برای دانستن پاسخ این پرسش که برای نصب و راه اندازی یک صفحه نمایش هوشمند چقدر باید هزینه کرد، با من همراه باشید تا در ادامه محتوا پاسخ خود را دریافت کنید!

هزینه نصب نمایشگرها به عوامل مختلفی وابسته است. بسیاری از مشخصات و ویژگی‌های صفحه نمایش هوشمند در قیمت نهایی آن ها تاثیر مستقیم دارد و نمی‌شود هزینه ثابتی را برای آن عنوان کرد.

نمایشگر شهری چیست؟

در ابتدا بهتر است با تلویزیون شهری بیشتر آشنا شویم! تلویزیون های شهری نسل جدیدی از بیلبوردهای تبلیغاتی هستند که، برای نمایش تبلیغات ویدئویی در فضاهای مختلف مثل خیابان‌ها، پارک ها، سالن‌ها و…مورد استفاده قرار می‌گیرند. در بازار داغ رقابت برندها و تجارت‌ها، تلویزیون شهری به یک ابزار پرقدرت برای نمایش تبلیغات و قدرت نمایی کسب و کارها تبدیل شده است.

با گردش در سطح شهر متوجه می‌شوید صفحه نمایش هایی غول پیکر در سطح شهر به چشم می‌خورند که با نمایش تصاویر و ویدئوهایی با کیفیت و وضوح بالا، نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می‌کنند.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه نصب تلویزیون شهری

هزینه نصب تلویزیون شهری بسته به عوامل مختلفی از جمله اندازه تلویزیون، نوع تلویزیون، مکان نصب و … متفاوت است. در زیر برخی از هزینه های مرتبط با نصب نمایشگر شهری شرح داده شده است:

ابعاد و اندازه صفحه نمایش

از مهم ترین عواملی که در مقدار هزینه نصب تلویزیون دیجیتال تاثیرگذار است، ابعاد صفحه نمایش و اندازه آن است. نمایشگرهای شهری در ابعاد و اندازه های متنوعی تولید می شوند تا صاحبان کسب و کارها بتوانند متناسب با نیاز خود سایز مورد نیاز خود را انتخاب کنند. اندازه نمایشگرها بر اساس واحد اینچ اندازه گیری می شود. هرچه اندازه صفحه نمایش بزرگ تر باشد مقدار هزینه نهایی آن نیز بیشتر خواهد بود.

نوع ماژول موثر در هزینه نصب تلویزیون شهری

تلویزیون‌های شهری از در کنار هم قرار گرفتن تعداد زیادی ماژول درست شده‌اند، که این ماژول ها در اندازه و ابعاد متنوعی وجود دارند.
قیمت و نوع آن ها تاثیر زیادی بر هزینه تلویزیون شهری دارد. قیمت ماژول نمایشگر شهری بسته به عوامل مختلفی مانند اندازه ماژول، نوع ماژول، رزولوشن و… می تواند متفاوت باشد.

تراکم پیکسلی

پیکسل به واحدهای کوچکی گفته می‌شود که از در کنار هم قرار گرفتن آن ها، صفحه نمایش‌ها به وجود می‌آیند. تعداد و تراکم این پیکسل‌ها باید در حد معقولی باشد تا تصاویر با کیفیت قابل ارائه و نمایش باشد.
در غیر این صورت کیفیت تصاویر پایین می‌آید که این امر برای مخاطب ها جذاب نیست. پس هر چقدر تراکم و تعداد پیکسل‌ها بیشتر شود کیفیت تصاویر نمایشگر هم افزایش می‌یابد؛ در نتیجه هزینه نصب نیز بیشتر می شود.

سیستم خنک کننده

سیستم خنک کننده تلویزیون های led به منظور خنک کردن اجزای داخلی تلویزیون، جلوگیری از افزایش دما و آسیب به قطعات مورد استفاده قرار می گیرد. هرچه تعداد خنک کننده ها بیشتر باشد میزان هزینه نیز بیشتر می شود.

فاصله بین پیکسلی ( دات پیج )

دات پیج یک واحد اندازه‌ گیری است که برای تعیین فاصله بین پیکسل‌ها در صفحه نمایش استفاده می‌شود. با واحد میلیمتر اندازه‌گیری می‌شود و به عنوان یک معیار برای ارزیابی کیفیت تصاویر در نمایشگر‌ها در نظر گرفته می‌شود در واقع به فاصله بین یک پیکسل با پیکسل بعد از خود، دات پیج گفته می‌شود.

هرچه این فاصله کمتر باشد کیفیت تصاویر نمایشگرها هم بیشتر است پس قیمت صفحه نمایش نیز افزایش می‌یابد.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه نصب تلویزیون شهری

میزان وضوح و کیفیت تصویر

رزولوشن صفحه نمایش به تعداد پیکسل‌ها در هر اینچ از صفحه نمایش گفته می‌شود. حتماً در زمان خرید نمایشگر شهری به میزان وضوح و کیفیت تصاویر آن توجه شود.

چون کیفیت و رزولوشن بالای تصاویر باعث جذب بیشتر مخاطبین می‌شود. تلویزیون‌های شهری موجود، دارای کیفیت تصاویر متفاوتی می‌باشند. این ویژگی در هزینه نصب تاثیر بسزایی دارد، به شکلی که هرچه وضوح و کیفیت بالاتر باشد هزینه نهایی نیز افزایش می یابد.

وزن نمایشگر شهری از عوامل تاثیرگذار بر هزینه نصب تلویزیون شهری

وزن تلویزیون شهری به عوامل مختلفی از جمله اندازه صفحه نمایش، نوع فناوری صفحه نمایش و مواد استفاده شده در ساخت آن، بستگی دارد. تلویزیون‌های شهری با تکنولوژی قدیمی‌تر دارای وزن بسیار بالایی بودند که حمل و نصب را بسیار دشوار و هزینه نصب آن ها را بیشتر می‌کرد.

نمایشگرها با ورژن و تکنولوژی جدیدتر دارای وزن سبک‌ تری هستند که حمل و نصب آن ها را آسان‌تر کرده و مقدار هزینه نصب و راه اندازی را کاهش داده است.

مقدار مصرف برق

نمایشگرهای دیجیتال مانند سایر وسایل الکترونیکی با انرژی برق کار می‌کنند. میزان مصرف انرژی نیز یکی از مواردی است که در مجموع هزینه‌های پرداختی این صفحه نمایش‌ها، همواره مورد توجه قرار می‌گیرد.
بدین صورت که هرچه میزان انرژی مصرفی کاهش یابد، در مقابل هزینه نصب افزایش می یابد. مسلم است که اگر مصرف برق تلویزیون‌های دیجیتال در سطح بهینه ‌ای باشد، میزان قبوض پرداختی هم کمتر می‌شود.

هزینه پایه ها و سازه

برای نصب صفحه نمایش در مکان مورد نظر، لازم است که نمایشگر درون کابینت قرار گیرد. کابینت به جعبه ای گفته می‌شود که تلویزیون را در خود نگه می‌دارد.
جهت قرارگیری در فضاهای بیرونی نیاز به پایه‌هایی است که صفحه نمایش روی آن ها قرار گیرد. این پایه‌ها باید از استحکام و توان کافی برای نگه داشتن تلویزیون های بزرگ، برخوردار باشند.

وضعیت اقلیمی و شرایط جغرافیایی

شرایط آب و هوایی منطقه و وضعیت اقلیمی از دیگر مواردی هستند که در میزان هزینه قرارگیری نمایشگر دیجیتال تاثیرگذار هستند.
برای مثال در مناطقی که میزان رطوبت و شرجی هوا بالا می‌باشد، می‌بایست از تجهیزاتی که دارای مقاومت بالا در برابر نفوذ رطوبت هستند استفاده کرد؛ در پایان هرچه از تجهیزات بیشتر و با دوام تری، استفاده شود به تبع آن مقدار هزینه ها نیز افزایش می یابد.

خدمات پس از فروش و ضمانت نامه تلویزیون شهری

خرید نمایشگری که دارای گارانتی و ضمانتنامه معتبر است نوعی آینده نگری محسوب می‌شود. چراکه در صورتی که صفحه نمایش ال ای دی در آینده دچار مشکل احتمالی شود، اصلا جای نگرانی وجود ندارد؛ چرا که با وجود یک تضمین معتبر به راحتی قطعات مورد نظر را می‌توان تعویض یا تعمیر نمود. به همین خاطر هزینه نصب نمایشگری که دارای خدمات پس از فروش است بیشتر از صفحه نمایش فاقد گارانتی می باشد.

نتیجه‌گیری

نمایشگرهای شهری به یک ابزار پرکاربرد و مفید برای صاحبان تجارت ها و کسب و کارها تبدیل شده اند. این فناوری جدید دارای تنوع بالایی در ابعاد، اندازه، قطعات مصرفی و… است. با توجه به تنوع بالای نمایشگرها هزینه نصب آن ها هم متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از میزان هزینه، بهتر است به سایت شرکت های ارائه دهنده تلویزیون شهری مراجعه نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من