تلویزیون شهری در بیمارستان

تلویزیون شهری در بیمارستان

فهرست مطالب

تلویزیون شهری در بیمارستان

نصب و راه اندازی تلویزیون شهری در بیمارستان می تواند برای اطلاع رسانی به بیماران و مراجعه کنندگان کاربرد مطلوبی داشته باشد. همچنین تلویزیون های شهری می توانند به عنوان ابزاری مناسب و کارآمد برای اعلام ساعات ملاقات به مراجعین، معرفی بخش ها و مکان های مختلف بیمارستان، اطلاع رسانی در مورد رویدادهای آتی و پیش رو و سایر اطلاعات مهم و روان کننده کارهای اداری بیمارستان های مختلف دولتی و خصوصی عمل نمایند.

علاوه بر این موارد نصب و راه اندازی تلویزیون در بخش های مختلف بیمارستان می تواند کارکرد آموزشی داشته باشد به این معنا که نهادهای مسئول امور سلامت و بهداشت بتوانند از طریق این گونه وسایل ارتباط جمعی موضوعات بهداشتی مهم و همگیر مانند پیشگیری از بیماری های مسری و واگیردار ، چگونگی مراقبت از افراد سالمند، مدیریت بیماری های مزمن و غیره را به ارباب رجوع و بیماران آموزش دهند.

مکان های مناسب برای نصب تلویزیون شهری در بیمارستان

 

مکان های مناسب برای نصب تلویزیون شهری در بیمارستان

تلویزیون های شهری با توجه به نوع نیاز و عملکرد این وسایل ممکن است برای نصب و راه ‌اندازی در بیمارستان ‌های خصوصی و دولتی انتخاب و خریداری شود.
اما نوع نیاز و عملکرد این نوع تلویزیون، تصمیم هیئت مدیره بیمارستان یا مدیر در تعیین مکان نصب و راه اندازی این نوع تلویزیون حرف اول را می‌ زند.
به عبارت دیگر نصب و راه اندازی تلویزیون شهری در بیمارستان با توجه به تصمیم مسئولین بیمارستان و نوع عملکرد خاصی که از آن انتظار می ‌رود برای پخش محتواهای تصویری خاص مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به صورت اجمال به این مکان ها و نوع عملکردی که از تلویزیون شهری در بیمارستان انتظار می رود اشاره می شود.

• ورودی بیمارستان
ورودی بیمارستان یکی از مکان های مهم برای نصب انواع تلویزیون های شهری است. معمولا از دلایل و عمده کارکرد های تلویزیون های شهری که در ورودی بیمارستان ها نصب می شوند.
به مواردی مثل نمایش اطلاعات و اخبار بیمارستان به مراجعین، تبلیغ خدمات بیمارستان به مراجعین و رهگذر ها، نمایش ساعات ملاقات بخش های مختلف بیمارستان، نمایش پیام خوش آمد گویی به بیماران و مراجعین می توان اشاره کرد.

• لابی بیمارستان
لابی بیمارستان یکی دیگر از بخش های مناسب برای نصب و راه اندازی تلویزیون های شهری است.
از تلویزیون های شهری نصب شده در لابی بیمارستان ها برای کارهایی مثل نمایش اطلاعات مربوط به ساعت های ملاقات بیماران، معرفی بخش ها و مکان های مختلف بیمارستان برای مراجعه بدون دردسر بیماران و همراهان آنها، اطلاع رسانی در مورد رویدادهای آتی و سایر اطلاعات مهم، پخش اخبار، اطلاعات ورزشی، فیلم، موسیقی و غیره در ساعات خاصی از روز یا شب استفاده می شود.

• بخش های بستری
بخش های بستری یکی دیگر از مکان های مناسب برای نصب تلویزیون های شهری است به این معنا که مسئولین بیمارستان می توانند با نصب تلویزیون شهری در این فضا ها، از آن برای نمایش اطلاعات مربوط به بیماران بستری شامل نام بیمار، تاریخ تولد، نوع بیماری یا تشخیص پزشک و دیگر اطلاعات عمومی استفاده نمایند.
همچنین از این گونه تلویزیون های شهری در بیمارستان می توان برای نمایش اطلاعات برنامه های درمانی بیماران یا پخش اخبار و موسیقی در ساعاتی از شبانه، روز استفاده نمود.

• اتاق انتظار
اتاق انتظار یکی دیگر از فضاهای مناسب برای تلویزیون شهری است چون در این اتاق همراهان بیمار ممکن است مجبور باشند ساعاتی برای اطلاع از حال عمومی بیمار توقف داشته باشد. در این شرایط نمایش و پخش اطلاعات مربوط به برنامه درمانی بیمار یا نمایش دستاوردهای علم پزشکی برای مشاهده همراهان بیمار می تواند مفید باشد.

• کافه و رستوران
کافه و رستوران یکی دیگر از محل های مناسب بیمارستان برای نصب و راه اندازی انواع مختلف تلویزیون های شهری است. پخش و نمایش منوی غذاها، نوشیدنی های عرضه شده در رستوران و کافه، پخش موسیقی و فیلم سرگرم کننده از کار کردهای تلویزیون شهری در رستوران و کافه است که می تواند اوقات خوشی را برای مراجعین به کافه یا رستوران بیمارستان فراهم کند.

•فضای باز و محوطه بیرونی بیمارستان

فضای باز و محوطه بیرونی بیمارستان یکی دیگر از فضاهای مناسب برای نصب و راه اندازی تلویزیون های مختلف شهری است.
چون خیلی از افراد مراجعه کننده به بیمارستان، بیماران و کارکنان بیمارستان ممکن است برای هوا خوری یا گذراندن اوقات خود در این فضا توقف نمایند که وجود تلویزیون شهری با ارائه و پخش محتواهای تصویری آموزشی یا سرگرم کننده می تواند برای آنها مفید باشد.

برای انتخاب محل نصب تلویزیون شهری در بیمارستان باید به چه نکاتی توجه شود؟

برای انتخاب محل نصب و راه اندازی تلویزیون شهری در بیمارستان باید به نکاتی مثل عدم ایجاد مزاحمت برای بیماران یا مراجعین، تناسب محل نصب تلویزیون با بینندگان و مخاطبان هدف، ترافیک مناسب افراد و ارباب رجوع در محل نصب، راحتی بیماران و مراجعه کنندگان برای مشاهده برنامه های تلویزیون، عدم تاثیر نور خورشید یا نورهای مصنوعی بر صفحه نمایش تلویزیون شهری و غیر اشاره کرد.

چه محتواهایی بهتر است از تلویزیون شهری در بیمارستان پخش شود؟

 

چه محتواهایی بهتر است از تلویزیون شهری در بیمارستان پخش شود؟

محتواهایی بهتر است از طریق تلویزیون شهری در بیمارستان پخش شود که از تناسب لازم با شرایط بیماران و بیمارستان یا همراهان بیمار برخوردار باشد، بنابراین حتی المقدور باید از پخش محتواهای تصویری خشونت آمیز، تبعیض آمیز یا توهین آمیز در تلویزیون شهری بیمارستان پرهیز و خودداری شود. بهتر است بیشتر محتواهایی تصویری با مضامین عمومی در محوطه های مختلف بیمارستان پخش شود تا همه مخاطبان بتوانند از آن استفاده نمایند.

همچنین عدم پخش محتواهای تبلیغاتی که با خدمات بیمارستان مغایرت دارد، عدم پخش موسیقی، اطلاعات و اخبار ورزشی با صدای بلند و آزاردهنده در بخش های مختلف بیمارستان امری بدیهی و مسلم است که باید برای رعایت استانداردهای بیمارستان در دستور کار قرار گیرد.

سوالات متداول

•تلویزیون شهری در بیمارستان چیست و چه کاربردی دارد؟
تلویزیون شهری در بیمارستان به نمایشگرهایی گفته می شود که برای اموری بصری یا دیداری قبیل اطلاع رسانی، آموزش نکات بهداشتی و درمانی یا پخش برنامه های سرگرم کننده در قسمت های مختلف بیمارستان مثل بخش های عمومی بیمارستان یا فضای باز نصب و راه اندازی می شوند.
همچنین نصب و راه اندازی تلویزیون های شهری در بیمارستان می تواند برای تبلیغ و اطلاع رسانی در مورد خدمات بیمارستان مثل خدمات پزشکی، جراحی و توانبخشی مورد استفاده قرار گیرد.

•فضاهای مناسب برای نصب و راه اندازی تلویزیون شهری در بیمارستان
نصب و راه اندازی تلویزیون شهری در بیمارستان و فضاهایی که برای این کار اختصاص پیدا می کند با توجه به شرایط بیمارستان، نظر هیئت مدیره یا مدیر بیمارستان انجام می شود.
از مکان های مناسب برای نصب و راه اندازی تلویزیون شهری در بیمارستان می توان به فضاهایی مثل ورودی بیمارستان، لابی بیمارستان، بخش های بستری، اتاق انتظار، کافه و رستوران، محوطه بیرونی و فضای باز، داروخانه، اورژانس، آزمایشگاه بیمارستان و غیره اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من